Tuesday, 5 December 2017

Russia brands nine media outlets 'foreign agents'



Russia has branded nine media organisations "foreign agents", in an escalation of a long-running battle with the US over state-funded media organisations.
 
The decision listed Voice of America and Radio Free Europe, both funded by the US government, on a register of media "performing the functions of a foreign agent".


It could lead to the organisations, and a handful of affiliated Russian-language outlets, losing their reporting credentials, being forced to announce themselves as foreign agents, or even being banned in Russia.


The affiliates include Radio Free Europe's news outlets dedicated to Crimea, which Russia annexed from Ukraine, and a television channel run jointly by Radio Free Europe and Voice of America called Current Time TV.




SKY      News